سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرآیند اولیه طراحی اپلیکیشن موبایل

 

قبل از اینکه به یک طراح برنامه نزدیک شوید ، باید موارد زیر را آماده کنید :

درک بازار هدف و کاربر نهایی

لیست مواردی که ممکن است کاربر بخواهد با برنامه انجام دهد

فریم های اولیه

بودجه

این موارد کمابیش همان چیزی است که ما در بخش قبلی به آن پرداختیم . داشتن یک استراتژی طراحی برنامه تلفن همراه ، طراحی اپلیکیشن را بسیار آسان خواهد کرد .

استراتژی طراحی اپلیکیشن یک فرایند داخلی است ، در حالی که فرایند طراحی برنامه می تواند برون سپاری یا انجام شود .

طراحی اپلیکیشن موبایل

مراحل اصلی طراحی اپلیکیشن اندروید و ios شامل مراحل زیر است :

 

1? تنظیم دامنه

دامنه به آنچه باید انجام شود ، آنچه را که می خواهید از برنامه به دست بیاورید و بزرگ یا کوچک بودن آن اشاره دارد . دامنه ممکن است شامل موارد زیر باشد :

ماهیت برنامه – مخاطب هدف – مهمترین کارکردها و ویژگی های برنامه – ویژگی های بصری – فن آوری های بالقوه مورد استفاده قرار می گیرد – سازگاری با استراتژی تجارت – ترجیحات خاص

به منظور ثبت دامنه طراحی اپلیکیشن موبایل ، شناسایی همه موارد زیر بسیار مهم است :

اهداف و اهداف برنامه – مراحل و زیرشاخه ها – وظایف و منابع – بودجه – برنامه

2? تحقیقات کاربر و بازار

این مرحله ای است که طراحان UX و UI بر اساس دامنه برنامه و استراتژی برنامه به کار خود ادامه می دهند . این مرحله طراحی اپلیکیشن شامل تحقیقات بازار و تحقیقات کاربر است . وظیفه طراحان این است که بهترین طراحی UX را ارائه دهید که به برنامه شما کمک می کند تا از بین جمع شود . با انجام یک تحقیقات عمیق در بازار شروع کرده و برنامه های موجود در صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید . اگر می خواهید یک برنامه اشتراک گذاری تصویر ایجاد کنید ، باید به برنامه های موجود برای به اشتراک گذاری تصویر ، طرح های رنگی آن ها ، الگوها ، جریان و غیره توجه کنید . تحقیقات کاربر رنگ ها و مضامین را نشان می دهد که به شما در ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب هدف کمک می کند . کاربران نهایی چه نوع رنگ و سبکی را ترجیح می دهند؟ می توانید از روش های مختلفی برای جمع آوری داده ها از کاربران بالقوه مانند نظرسنجی ها ، گروه های تمرکز ، کارگاه های طراحی و غیره استفاده کنید .

3? طراحی قاب UX

نمایش تصویری رابط کاربری به عنوان طراحی قاب UX معروف است . شما باید ساختاری از رابط کاربری ، انتقال و تعامل ایجاد کنید . این باید براساس تحقیقات بازار ، تحقیقات کاربر ، رقابت و استراتژی باشد . می توانید از نرم افزار طراحی قاب استفاده کنید یا می توانید یک طرح کلی ساده روی کاغذ ایجاد کنید . در حالی که می خواهید در برنامه واقعی ظاهر شود ، جریان کاربر را به درستی بکشید . مطمئناً کافی است که رابط کاربری روی کاغذ را قاب بندی کنید . بدون نیاز به انجام کارهای اضافی و هرچه ساده تر به نظر برسد ، بهتر خواهد شد . هدف از طراحی قاب UX تعریف جریان برنامه مانند تعداد ویندوز ، دکمه است که در آن هر دکمه کاربر ، فرایند ثبت نام ، صفحه ورود به سیستم و همه چیز مربوط به قسمت جلویی برنامه شما را هدایت می کند .

4? یک نمونه اولیه ایجاد کنید

نمونه اولیه طراحی اپلیکیشن موبایل به شما امکان می دهد برنامه را ببینید و احساس کنید . باید هر چه سریعتر ایجاد شود و هنگامی که شما دارای Wireframe UX هستید ، ایجاد یک نمونه اولیه با وفاداری بسیار آسان است . نمونه اولیه با وفاداری کم نمونه ای از طراحی است که می تواند بلافاصله با آماده شدن قاب سیم ایجاد شود . نیازی به هدر دادن پول روی نمونه های گران قیمت نیست . نه تنها یک نمونه اولیه با وفاداری بالا منابع را مصرف می کند بلکه به زمان نیاز دارد . یک نمونه اولیه فیزیکی ساده به شما نشان می دهد که این برنامه چگونه به نظر می رسد . هدف از نمونه اولیه ، به هر معنی ، آزمایش یا بهبود کارایی نیست . بسیاری از متخصصان استفاده از نمونه های اولیه طراحی اپلیکیشن با اطمینان پایین را برای صرفه جویی در هزینه و زمان توصیه می کنند . به جای هدر دادن پول برای ایجاد نمونه های اولیه گران ، پول خود را صرف کارکرد برنامه ، ویژگی ها و برنامه نویسی اندروید و ios کنید .

5? طراحی UI

طراحی اپلیکیشن و نمونه سازی اولیه UX را با طراحی رابط کاربری (UI) اشتباه نگیرید . تحقیقات UX ، طراحی قاب و نمونه سازی اولیه در مورد چگونگی عملکرد برنامه در حالی که طراحی UI در مورد نحوه ظاهر برنامه است . پس از آزمایش UX ، tweaked و چندین نمونه اولیه آزمایش و نهایی شده است ، شما باید به مرحله طراحی UI بروید . در این مرحله ، شما باید با نمایش بصری مفاهیم ، نقشه های رنگی ، فونت ها ، شکل ها ، دکمه ها ، اندازه قلم ، تصاویر ، فرم ها ، تصاویر ، انیمیشن و غیره سر و کار داشته باشید . شما باید چندین طرح طراحی اپ موبایل را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای کاربرانتان بهتر است . طرح های رنگی ، پوسته ها ، مضامین و تمام عناصر بصری برای پیدا کردن چه چیزی می توانند چندین بار بهم ریخته شوند . درست مانند نمونه سازی ، طرح های UI طراحی اپلیکیشن را می توان روی کاغذ ترسیم کرد یا می توانید از یک برنامه ساده برای آن استفاده کنید که به آن با عنوان Paper App معروف است . می توانید نسخه های مختلف برنامه خود را ترسیم کنید و ببینید کدام یک بهتر به نظر می رسد یا می توانید از یک راه حل UI استفاده کنید .

6? انیمیشن رابط

انیمیشن باید با فاز طراحی UI اعمال شود و آزمایش شود ، تا سبک های مختلف انیمیشن را در زمان واقعی آزمایش کنید . انیمیشن به انیمیشن رابط کاربر مانند نحوه نمایش صفحه جدید و چگونگی تعریف حرکات و موارد دیگر اشاره دارد . انیمیشن رابط قدرت جلب توجه کاربران را دارد ، همانطور که در اصول طراحی مواد Google اشاره شده است :

“طراحی حرکت می تواند به طور موثری توجه کاربر را به روش هایی که هم از آن اطلاع می دهد و هم لذت می برد ، راهنمایی کند . از حرکتی برای انتقال هموار کاربران بین زمینه های پیمایش ، توضیح تغییرات در ترتیب عناصر روی صفحه و تقویت سلسله مراتب عناصر استفاده کنید . “

انیمیشن باید به جای یک عنصر طراحی اپلیکیشن ساده ، کاربردی باشد .

7? برنامه ریزی معماری نرم افزار

این شاید مهمترین بخش کل مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل باشد . هدف اصلی برنامه ریزی معماری نرم افزار مقیاس بندی برنامه ، بهتر کردن آن از نظر عملکرد و طراحی است .

این به عنوان مرحله موازی طراحی انجام می شود .

این شامل کل تیم از جمله طراحان ، برنامه نویسان و مدیران است . هدف این است که با استفاده از ساختار معماری نرم افزار ، مراحل اولیه و باطن نرم افزار بهبود یابد . خواستار بحث و گفتگو سازنده منظم در سیستم عامل ها ، چارچوب ها ، لایه های انتزاعی ، سکوهای طراحی ، فناوری ، مؤلفه ها و غیره است . هدف از برنامه ریزی معماری تعریف یک راه حل ساختاری است که کلیه نیازهای فنی ، عملیاتی ، تجاری ، کاربری ، کاربر و سیستم را برآورده کند .

8? توسعه برنامه

این مرحله است که برنامه نویسی شروع می شود و توسعه دهندگان شروع به ایجاد برنامه می کنند . این کاری است که توسعه دهندگان طراحی اپلیکیشن باید انجام دهند ، بنابراین مطمئن شوید که با بهترین برنامه نویسان سروکار دارید . بسته به انتخاب شما ، برنامه برای اندروید یا iOS قابل توسعه است . به جای ایجاد برنامه برای چندین سیستم عامل به طور همزمان ، روش بهتر ایجاد اول برنامه برای یک پلتفرم است .

با پایان این مرحله ، برنامه تلفن همراه شما آماده خواهد شد (یعنی مقیاس پذیر ، منطبق با استراتژی ، دارای همه قدرت ها ، طراحی خوبی است و هموار کار می کند) .

9? تست کردن

وقتی میانگین شکست در تست برنامه برای اندروید 16?4? است ، نمی توانید برنامه خود را بدون آزمایش تحویل دهید . هدف از آزمایش این نرم افزار اطمینان از عدم وجود اشکالات است و برنامه آنطور که انتظار می رود کار می کند . مراحل مختلفی از مراحل تست برنامه وجود دارد . این نوع از روند دقیق آزمایش ، اطمینان حاصل می کند که برنامه شما بدون نقص کار می کند . انواع مختلفی از آزمایش وجود دارد و یک رویکرد مناسب برای تست انواع مختلف است .

آزمایش عملکردی – تست حافظه – آزمون عملکرد – تست امنیتی – آزمایش وقفه – تست قابلیت استفاده

این برنامه را می توان در خانه به صورت برون سپاری تست کرد یا اینکه توسعه دهندگان طراحی اپلیکیشن موبایل می توانند آزمایش مقدماتی را انجام دهند . آزمایش کنندگان برنامه موبایل نباید از برنامه نویسان یا شرکای توسعه دهندگان شما باشند .

10? انتشار

سرانجام ، زمان آن رسیده که برنامه خود را پس از گذراندن آزمایشات ، منتشر کنید .

برنامه باید به فروشگاه برنامه مناسب مانند گوگل پلی ، بازار و اپ استور ارسال شود . زمان زیادی طول خواهد کشید زیرا بیشتر برنامه ها قبل از انتشار بررسی می شوند . تا یک هفته طول می کشد تا برنامه تأیید کند ، بنابراین نسخه خود را مطابق با آن برنامه ریزی کنید .

بسیاری از توسعه دهندگان بر این باورند که برای راه اندازی برنامه موبایل باید از یک استراتژی انتشار مناسب استفاده شود .